Thursday, July 22, 2010

<< Pergi tapi kembali >>

Subjek di atas giler..tapi mmg betul pun sebab dah dekat setahun aku tak update..bila online aku jenguk & baca je entry yg lepas2..rasanya sebab ketagih Facebook tu yg buat aku lupa yg aku rupanya ada blog..huhu..


Ok, sepanjang hampir setahun aku tak update ada sebab2 lain (selain dr addicted dgn Facebook)..aku accident pada 27 Jan 2010..otw ke Puncak Perdana utk attend class..kena di KM8.7NPE berlanggar dgn kereta yg kehabisan minyak dan berhenti di tepi lorong kecemasan..


Malas nak story panjang2 sbb aku percaya mcm mana sekali pun aku mengeluh sebenarnya Allah nak menguji setiap hamba2nya..Dia takkan turunkan segala ujian selagi hambanya tidak mampu menghadapinya..letak gambar je la sbb a picture can tell a thousand story..tapi bila aku belek2 gambar aku takde la sampai thousand story..hehe..


Aku nak dedicate jutaan thanks & love pada family aku..mereka byk berusaha dlm memastikan keadaan aku dari hari ke hari bertambah baik sehingga sekarang..utk abah,emak,kaklong,nurul & abg khir sesungguhnya tiada apa yg aku katakan selain dr ucapan terima kasih..masa sakit tu btul2 menguji kesabaran semua tapi aku percaya ada rahmat bagi setiap apa yg berlaku..kpd sanak saudara yg dtg dr Bt Pahat menjenguk aku d hospital baik d rumah pun aku takkan lupakan sampai bila2..


Kepada rakan taulan sekalian, aku masih ingat kata2 nurse d hospital PPUM.. "Untung awak, ramai kawan2 dtg melawat sampai kena buat announcement supaya beredar" hehehe..aku ingat siapa yg datang melawat walaupun masa tu pandangan kabur2 dek penangan morfin yg berlebihan tu yg buat aku khayal..tak habis d situ, korang dtg melawat lagi d rumah aku berkali2..aku terharu sebenarnya dgn kedatangan mereka2 yg berkenaan bertnya khabar & gelak2 seperti aku sihat dulu2..korang mmg BFF aku yg sebenarnya (sorry aku emo tapi itu hakikatnya)


27hb Julai genap 6 bulan kemalangan itu berlaku..sakit2 masih ada terutamanya d bahagian jari-jemari kiri dan perut..aku masih tak dapat lagi menggenggam penuh tangan kiri mungkin disebabkan sendi2 dah mengeras..yg kat perut dah mcm lipan dah..kiloid panjangnya 21cm entah bila akan surut seperti daging biasa..aku pula jenis malas nak letak krim2 yg berkenaan..haduiiii..


Ok..rasanya entri kali ini tamat d sini..apa2 story or saja2 aku nak letak sbg entri kita jumpa lain kali..gambar di bawah ketika aku d hospital..huhu..


(Hari ke-3 di wad PPUM)



(Telunjuk patah,kuku manis tercabut & kelingking terkulai)



(Cuba utk senyum..tapi gigi takdeee..hahaha)


No comments: