Tuesday, August 19, 2008

<< Peluh Yang Masin >>



Assalamualaikum wbt n salam sejahtera semuaa....

Wahhhh...dah lama tak update blog nie..kerja di opis byk giler so konsentrasi aku terganggu utk commit dalam blog..setelkan dulu kerja2 yg hakiki...blog nie option jer..update pon bukan dapat gaji..sorry bos saya memblogging diri saya ketika waktu opis..saya tau bos pon suka baca blog kan?? hehehe..

2hb yg lepas aku main futsal dekat Bukit Kiara kira join tournament Rakan Muda..aku pon pelik, muda lagi ker aku nie sampai bley memenuhi syarat utama dia..syarat utama mesti berumur 25 thn kebawah..kira ok r tue since tahun 2005 pon aku baru 21 thn... eh????? skang tahun brapa erk??

Sebagai sebuah pasukan pilihan mmg tradisi kami sampai awal sebelum penganjur..tapi kali nie penganjur berada pada tahap celaka..ditipunya kami hidup2..sepatutnya game start 9.00pagi tapi 10.20pagi baru kick off..mmg fark r..so dgn amarah yg sedia ada first game tu kami belasah opponent 3-0 dan bila terlalu gembira mulalah lupa dunia..2nd n 3rd game kami kalah so secara automatisnya kami tak layak masuk suku akhir..apa2 pon team kami menang award team paling bergaya..kalah takper yg penting menang bergaya sampai bila2 org akan ingat...hahahaha...

Lepas main perut dah berjoget2 kelaparan so kami singgah makan dekat mapley kompleks kerajaan Jalan Duta..tgh2 makan mula r muhasabah diri camna bley kalah..mcm2 pendapat,cadangan dan kritikan yg dapat dibuat..so konklusinya nasib tak menyebelahi kami..Jadi sebagai penutup aktiviti kami tu mula lar gatal2 mulut nak mandi sg plak...celah mana nak cari sg dalam kota batu nie???

Last2 pakat ramai2 kami pon OTW ke Sg Congkak..kami berjanji pada diri sendiri utk tidak mandi melebihi 2 jam..tapi aku tak janji..lantak r nak mandi lama mana pon...sampai2 trus terjun mcm beruang yg baru habis hibernasi...dah r penat main futsal pastu mandi air sejukkkkk...bayangkannnnn...

Balik dr Sg Congkak mmg penat giler..malam tu tidor awal..tapi bangun lambat gak...hehe.. adios guys..jumpa lagi..chait!!!!

Special tribute to the Unknown FC..
Jimi - kapten pasukan merangkap pengurus pasukan..argh semua nak sapu..hehe..
Azry - suka marah aku dan suka minum air kaler hijau
Naim - terror kau bergaduh ngan ref!!
Faizal - supersub yg ganti aku bila penat
Kery - main futsal sampai demam atau mandi sg sampai demam???
Anep - brapa biji kebab kau makan??
Yus - keeper rambut belah tengah..sampai bocor glove kau pakai..
Shahmil - cukupkan korum di atas..sepak bola pon tak pandai..huhu..


Glosari arinie:
Konsentrasi - Tumpuan atau perhatian yg lebih..tiada kaitan penestrasi atau ejaskulasi.
Fark - cuba sebut, bunyi sama tapi ejaan jer lain..
Hibernasi - tertakluk pada haiwan sahaja..manusia ratio 1 dalam 1000..

4 comments:

Hajime said...

dem...
dejavu aku bace...
aritu team aku pas futsal gi mandi sungai gak...
apekah sudah menjadi trend masakini?

yoshz said...

jgn mandi sungai lepas futsal. Mengikut kajian, ikan2 enggan membiak apabila terkena peluh masin manusia² yg kurang rupawan.

Laxmana said...

hahaha! lawak la lu yoshz... huahuahua!

for tropicolo :
thanx coz sudi jenguk2 laman gua... gua lebih suke berbincang2 n bertkr2 pendapat dgn mereka yang still neutral... at least gua tau yang dorg (termasuk lu) ni, still cintakan kebenaran dan kedamaian... peace bro!

p/s : gua pun dah add lu dlm 'komuniti maya' gua... jgn lupe ziarah ari2 bro... ;) hehhehe

Laxmana said...

Salam...

My latest post :-

1. Tsunami Ekonomi ; inflasi pada ukuran 8.5 d skala richter!

2. Hijab Sang Pencinta

3. Hari2 Sumpah! Sumpah2 Hari2! Apa Nak Jadi?

4. Media Arus Perdana vs Media Arus Alternatif

p/s : baca, jgn x baca! hehee ;)