Thursday, August 28, 2008

<< Dewa Kekenyangan >>

Assalamualaikum wbt..

Errkk..burrppp..alhamdulillah, kenyang perut aku arinie..mcm2 aku makan sampai mengantuk tertidor sambil bekerja (atau bekerja sambil tertidor)..

Utk pengetahuan korang, arinie opis aku ada buat makan2..sempena menyambut bulan Ramadhan mmg tradisi opis nie buat jamuan menyambut Ramadhan tiap2 tahun..so dah save duit lunch..kalau kira2 dah bley beli Hummer H2 atau Bentley Continental, itu pon hadiahkan utk abah aku buat transport g surau atau g pasar...hebat tak??

Berbalik pada jamuan makan opis aku nie, mmg menunya pon bley tahan..nasi kukus ayam dara + daging salai masak lemak cili api + sayur campur + puding jagung + etc..mmg tak bley tahan since smalam pon aku kurangkan makan semata2 utk makan tgh hari nie ( formula yg selalu aku gunapakai kalau ada jamuan, korang bley buat??)

Byk2 menu aku cuma tertarik pada ayam dara..ayam dara?? Mcm mana kita bley tau ayam tu dara atau tak?? kalau orang tue lain crita...mmg ada cara2 utk mengetahui dara atau tak especially bila mak2 andam nie ada ilmu masa makeupkan pengantin..tapi aku tak pasti plak samada mak andam pon ada yg makeupkan ayam..hehehe..

Tapi akak2 opis aku cakap yg ayam dara nie ayam yg saiznya tak terlalu besar n tak terlalu kecik..bak kata Iwan Dangdut "yg sedang2 saja..yg penting kita setia..." Tambah akak2 opis nie bgtau yg ayam jenis nie bangsa yg belum pernah bertelur atau kata lain mengawan dgn ayam2 lain ..kira dr kecik dah kena kuarantin,dipisahkan dr keadaan sekeliling yg meningkat tahap sosialnya dan mungkin diajar bersopan santun..itu teori aku so aku punya suka nak kata apa, korang apa peduli??

Tapi mmg btul lazat ayam dara nie...rasa dia ada lain ckit dr ayam2 yg pernah aku makan..mungkin nama dara tu jer yg mempengaruhi rasa deria aku padahal semua ayam sama jer rasanya..tak lebih tak kurang..tapi aku amek kira itu semua strategi perniagaan bagi melariskan satu2 produk atau servis yang ditawarkan..amacam..Ekonomi tak ayat aku?? heheheh..

Ok utk entri kali nie..aku sebenarnya kekenyangan yg maksimum sampai takda idea nak taip apa dah..aku buntu,mati akal,kehilangan,terkesima buat masa nie...aku sbenarnya dah ada isu yg nak aku letak dalam blog...aku nak crita ttg trip aku g Penang 23-24hb yg lepas..mungkin besok atau hari2 yg mendatang...korang nak tunggu korang punya pasal..aku tak bayar gaji korang tunggu entri baru dalam blog aku..hehehehe...
Adios...
Glosari arinie
Hummer H2/Bentley Continental = Kenderaan mewah..cita2 aku nak beli 5 setiap satu..
Ayam dara = Ayam yg statusnya sudah pasti bukan bujang,janda,duda,married or its complicated
Iwan Dangdut = Penyanyi dangdut Indon..selalu duet ngan Amelina asyik asyik...tau tak??

3 comments:

Laxmana said...

Selamat Hari Raya bro....

Munirah Abd said...

terk!!! adakah anda terk???

sila jawab!!!

jika anda terk!!

aku rindu ko!!!! hahahhaha

jika bukan minta maap la bebyk!!!

tropicoloco said...

yerrr...

Saya adalah jejaka hensem yg awak rindukan selama nie..hahahaha...